Warunki użytkowania


§1

  1. Usługodawcą w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest: UNLIMITECH spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu przy ul. Ozimska 40 lok 411, 45-058 Opole, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000989808, NIP 7543352764, REGON 522961965, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 10.000,00 zł.

  2. Regulamin określa zakres i warunki świadczenia usług informatycznych na rzecz Klientów, którzy nie zawarli z Usługodawcą Umowy Świadczenia Usług, Umowy Projektowej lub Umowy dot. wdrożenia i utrzymania Oprogramowania.

  3. W przypadku gdy Klient ma zawartą z Usługodawcą Umowę Serwisu Sprzętu i/lub Oprogramowania, zapisy takiej
    umowy są nadrzędne względem niniejszego Regulaminu.

§2

  1. Usługodawca świadczy usługi w zakresie:
    1. tworzeniu oprogramowania zamówionego przez Zleceniodawcę, w szczególności serwisów internetowych oraz oprogramowania niezbędnego do ich prawidłowego funkcjonowania, jak również modernizowanie należącego do Zleceniodawcy oprogramowania i sklepów internetowych,

    2. wykonywaniu procesów wdrożeniowych tworzonego oprogramowania serwisów internetowych/sklepów internetowych oraz bieżącą naprawę występujących błędów celem prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania,
    3. udzieleniu wsparcia merytorycznego i technicznego Zleceniodawcy, doradztwo i szkolenia w zakresie prowadzenia serwisów internetowych/sklepów internetowych,

    4. świadczeniu usług serwisowych oraz za pomocą helpdesk na rzecz Zleceniodawcy (dalej Usługi serwisowe),

    5. tworzeniu oraz aktualizacji dokumentacji technicznej oprogramowania należącego do Zleceniodawcy, jak również związanej z usługami świadczonymi przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy,

    6. odpłatnej dzierżawie i hostingu przestrzeni serwerowej oraz domen internetowych, na potrzeby utrzymania stron i serwisów internetowych Zleceniodawcy,

    7. odpłatnej dzierżawie autorskich usług informatycznych w postaci serwisów internetowych i oprogramowania, którego Zleceniobiorca jest twórcą i właścicielem,
  2. Usługi świadczone są przede wszystkim poprzez usługę zdalną, ale mogą być świadczone również telefonicznie,
    mailowo lub osobiście.

  3. Przyjmowanie usług do realizacji odbywa się drogą mailową, telefonicznie (z potwierdzeniem mailowym) lub
    osobiście od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.

  4. Realizacja zleconych usług odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

§3

  1. Usługodawca ustala wynagrodzenie w wysokości 230 zł netto (słownie: dwieście trzydzieści) za każdą
    rozpoczętą godzinę pracy przy usługach wskazanych w §2.

  2. Podstawą naliczenia wynagrodzenia są Raporty czasu pracy z wyszczególnionymi czynnościami i czasem realizacji
    dokonanymi przez Usługodawcę, przy czym każda rozpoczęta godzina pracy ewidencjonowana jest jako 30 min.

  3. Raport czasu pracy Usługodawca zobowiązuje się dołączyć do faktury i przesłać w formie elektronicznej Usługobiorcy (e-mail).

  4. Usługi wykraczające poza zakres określony w §2 Regulaminu podlegają osobnym warunkom i wycenom.

  5. Usługodawca może odmówić wykonania usługi, która mogłaby narazić dobre imię Usługodawcy lub z innych.

  6. Wszelkie dodatkowe koszty mogące wystąpić przy realizacji usługi (np. zakwaterowanie, zakup licencji z tytułu wykorzystania oprogramowania podmiotów trzecich) zostaną ustalone i zaakceptowane przez strony przed realizacją usługi.

§4

  1. Usługodawca - dla każdego realizowanego Zadania - zobowiązuje się zdefiniować tryb realizacji Zadania wg poniższych Zasad:
    1. Tryb Estymacji – Usługodawca zobowiązuje się - przed podjęciem realizacji Zadania - dokonać Wstępnej wyceny ilości roboczogodzin niezbędnych do realizacji Rezultatu zdefiniowanego w Zadaniu. W przypadku Zadań realizowanych w trybie Estymacji Usługodawca podejmie się realizacji Zadania dopiero po akceptacji Wyceny przez Klienta. Stawka za godzinę świadczenia Usługi w granicach określonej przez Usługodawcę i zaakceptowanej przez Klienta Wstępnej wyceny wynosi 100% stawki godzinowej ustalonej w §2 ust. 1. W przypadku niemożliwości realizacji Zadania w ramach wstępnie oszacowanego czasu, Usługodawca powiadomi klienta o tym fakcie. Jeżeli Klient wyrazi zgodę na dalszą pracę, zobowiązany jest do zapłaty 100% stawki godzinowej,  ustalonej w § 5 ust. 1 lub § 5 ust. 5 Umowy, za każdą dodatkową godzinę ponad wstępnie oszacowany czas. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody, jest zobowiązany do zapłaty wyłącznie za wstępnie oszacowany czas, przy czym Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za brak satysfakcjonującego Klienta rezultatu końcowego realizacji danego Zadania.

    2. Tryb Interwencji – Tryb realizacji Zadań stosowany przez Usługodawcę w przypadku Zadań, których Wstępna wycena jest trudna do oszacowania (np. analiza złożonego problemu) lub z uwagi na pilność Zadania (np. awaria wymagająca natychmiastowego działania). Strony ustalają maksymalny czas na realizację Zadania w trybie Interwencji wynoszący 5 godzin. Stawka za godzinę świadczenia Usługi w trybie Interwencji wynosi 100% stawki godzinowej ustalonej w § 5 ust. 1 lub § 5 ust. 5 Umowy. Jeżeli Usługodawca nie będzie w stanie zrealizować Zadania w trybie Interwencji w maksymalnym określonym czasie, zobowiązany jest do wyceny dalszych Usług w trybie Estymacji (wówczas Usługodawca zmieni tryb realizacji Zadania na Estymację, a we Wstępnej Wycenie uwzględni dotychczas przepracowany czas).

    3. Tryb Korekty – Korekta stosowana jest przez Usługodawcę w sytuacji, w której Klient zgłosi dodatkowe potrzeby, uwagi lub zastrzeżenia do Zadań i Usług realizowanych w przeszłości, których Rezultat został wówczas zaakceptowany przez Klient bez dodatkowych uwag czy zastrzeżeń. Stawka za godzinę świadczenia Usługi w tym trybie wynosi 75% stawki godzinowej  ustalonej w § 5 ust. 1 lub § 5 ust. 5 Umowy.
  2. Wynagrodzenie za Zadania realizowane w trybach Estymacji, Interwencji oraz Korekty przysługuje Usługodawcy po oznaczeniu ich w Panelu Serwisowym BOK statusem “Do rozliczenia” lub “Zamknięte”.

  3. Przed podjęciem realizacji Zadania przez Usługodawcę, Strony zobowiązane są w drodze ustaleń roboczych zdefiniować Rezultat realizacji tego Zadania (dalej Rezultat). Rezultat  powinien zawierać kryteria przyjęcia, czyli warunki zdefiniowane przez Klienta, które muszą zostać spełnione aby zadanie mogło zostać uznane za zrealizowane. Rezultat każdego zadania powinien mieć jasno zdefiniowane i sprecyzowane kryteria przyjęcia (Rezultat stanowi kryterium płatności w przypadku Usług serwisowych – Klient jest zobowiązany do zaakceptowania Rezultatu przed podjęciem realizacji Zadania przez Usługodawcę, oraz akceptacji tego Zadania po jego zrealizowaniu według kryteriów przyjęcia zdefiniowanych w Rezultacie Zadania.

  4. Jeżeli Klient nie zaakceptuje wykonania Zadania w ciągu 7 dni od oznaczenia tego Zadania przez Usługodawcę w Panelu Serwisowym jako "Do akceptacji”, po upływie wskazanego terminu Zadanie uznaje się za zrealizowane, a wszelkie dalsze Usługi związane z tym Zadaniem będą realizowane przez Usługodawcę w trybie Estymacji lub Interwencji.

  5. Mając na uwadze specyfikę obowiązków Kierownika Działu Serwisowego, polegających na koordynacji, nadzorze oraz bezpośredniej komunikacji z zewnętrznymi interesariuszami i Klientem, a także uwzględniając fakt, iż pewne czynności wykonywane przez Kierownika nie są bezpośrednio ewidencjonowane w ramach świadczenia Usług i realizacji Zadań, Strony postanawiają, że wynagrodzenie za te czynności zostanie ustalone na poziomie 20% wartości wynagrodzenia rozumianego jako iloczyn ilości godzin przepracowanych w danym cyklu rozliczeniowym (miesiącu) i stawki godzinowej wskazanej w § 3 ust. 1 Regulaminu.

  6. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 5, zostanie automatycznie doliczone do miesięcznego rozliczenia między Stronami i nie podlega dodatkowemu potwierdzeniu czy akceptacji przez Klienta

§5

  1. W przypadku zaległości w płatnościach przez Klienta, Usługodawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe.

  2. W przypadku zaległości w płatnościach przekraczających 14 dni kalendarzowych, Usługodawca ma prawo odmówić wykonywania usług na rzecz Klienta.

§6

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 23.11.2023 r..

  2. Usługodawca ma prawo dokonywać zmian niniejszych warunków w dowolnym momencie. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Panelu Serwisowego BOK pod stałym adresem: https://serwis.unlimitech.dev/terms-and-conditions