Warunki użytkowania
§1
-
-
Usługodawcą w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest: UNLIMITECH spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu przy ul. Armii Krajowej 7 lok. 308, 45-071 Opole, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000989808, NIP 7543352764, REGON 522961965, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 10.000,00 zł.
-
Regulamin określa zakres i warunki świadczenia usług informatycznych na rzecz Zleceniodawców, którzy nie zawarli ze Zleceniobiorcą Umowy Świadczenia Usług, Umowy Projektowej lub Umowy dot. wdrożenia i utrzymania Oprogramowania.
-
W przypadku gdy Zleceniodawca ma zawartą indywidualną Umowę ze Zleceniobiorcą (USŁ lub APP lub PRO) zapisy takiej umowy są nadrzędne względem niniejszego Regulaminu.
-
§2
-
-
Zleceniobiorca świadczy usługi w zakresie:
-
tworzenia oprogramowania zamówionego przez Zleceniodawcę, w szczególności serwisów internetowych oraz oprogramowania niezbędnego do ich prawidłowego funkcjonowania, jak również modernizowanie należącego do Zleceniodawcy oprogramowania i sklepów internetowych,
-
wykonywaniu procesów wdrożeniowych tworzonego oprogramowania serwisów internetowych/sklepów internetowych oraz bieżącą naprawę występujących błędów celem prawidłowego funkcjonowania i pozycjonowania,
-
udzieleniu wsparcia merytorycznego i technicznego Zleceniodawcy, doradztwo i szkolenia w zakresie prowadzenia serwisów internetowych/sklepów internetowych,
-
świadczeniu usług serwisowych oraz za pomocą helpdesk na rzecz Zleceniodawcy (dalej Usługi serwisowe),
-
tworzeniu oraz aktualizacji dokumentacji technicznej oprogramowania należącego do Zleceniodawcy, jak również związanej z usługami świadczonymi przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy,
-
odpłatnej dzierżawie i hostingu przestrzeni serwerowej oraz domen internetowych, na potrzeby utrzymania stron i serwisów internetowych Zleceniodawcy,
-
odpłatnej dzierżawie autorskich usług informatycznych w postaci serwisów internetowych i oprogramowania, którego Zleceniobiorca jest twórcą i właściciele.
-
-
Strony zobowiązują się do angażowania niezbędnych zasobów oraz do współpracy w celu sprawnej i terminowej realizacji Usług.
-
Zleceniobiorca będzie świadczył usługi osobiście lub przez osoby przez niego zatrudnione, posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne, wykonujące czynności pod nadzorem Zleceniobiorcy, dążąc do możliwie najszerszej ochrony interesów i maksymalnej realizacji potrzeb biznesowych przedstawionych przez Zleceniodawcę.
-
Usługi wykonywane będą w siedzibie Zleceniobiorcy, siedzibie Zleceniodawcy oraz w każdym innym miejscu, które wynika z uzgodnień Stron albo z charakteru lub specyfiki danej Usługi.
-
Zleceniodawca jest zobowiązany do przekazywania zapotrzebowania na wykonanie konkretnego zgłoszenia, zlecenia lub zadania (dalej Zadanie) w ramach świadczonych Usług, przesyłając je w formie korespondencji elektronicznej poprzez panel serwisowy Zleceniobiorcy: https://bok.unlimitech.pl (dalej „Panel Serwisowy”).
-
Zleceniodawca rozumie i akceptuje, że podstawowym narzędziem służącym do przekazywania Zadań pomiędzy Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą będzie Panel Serwisowy (dalej: Kontakt Preferowany). Zleceniobiorca dopuszcza alternatywne formy kontaktu w sprawie Zadań: telefon; e-mail; pocztę tradycyjną; spotkanie osobiste; wideokonferencję; sms; komunikatory internetowe; media społecznościowe (dalej: Kontakt Uzupełniający) jedynie w sytuacji, w której Zleceniodawca prześle wcześniej Zleceniobiorcy Zadanie poprzez Panel Serwisowy i powoła się w Kontakcie Uzupełniającym na numer (dalej: id) tego Zadania.
-
Jeżeli Zleceniodawca zaniecha obowiązku przesłania Zadania w Panelu Serwisowym, o którym mowa w ust. 5, obowiązek ten spoczywa na Zleceniobiorcy. W tej sytuacji, Zleceniodawca jest zobowiązany do jednorazowej opłaty w wysokości 50% stawki godzinowej ustalonej w § 5 ust. 1 Umowy, tytułem obsługi zapotrzebowania Zleceniodawcy (rejestracja Zadania w Panelu Serwisowym BOK w imieniu Zleceniodawcy).
-
Zadania przekazywane Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę powinny spełniać następujące kryteria:
-
Rezultat zadania powinien być szczegółowo określony i jasno sprecyzowany wskazując na konkretne kryteria przyjęcia,
-
Opis zadania powinien być możliwie wyczerpujący, zawierać wszystkie niezbędne informacje i zasoby niezbędne do jego ukończenia, a sam charakter zleconych Usług musi leżeć w zakresie kompetencji Zleceniobiorcy,
-
-
Zleceniodawca udostępni Zleceniobiorcy wszelkie informacje i materiały niezbędne do wykonania przedmiotu Umowy (z własnej inicjatywy zgodnie z ust. 7, lub na prośbę Zleceniobiorcy), a jeśli będą one przekazane na nośniku materialnym – po zakończeniu obowiązywania Umowy lub wykonaniu danej Usługi Zleceniobiorca zwróci je lub zniszczy, zgodnie z ustaleniami Stron.
-
Zleceniodawca zobowiązuje się każdorazowo weryfikować w trybie niezwłocznym wszelkie realizowane przez Zleceniobiorcę prace, które zostaną przekazane do akceptacji lub opiniowania Zleceniodawcy (np. poprawione błędy, wdrożone funkcjonalności, zakodowane treści html lub zaprogramowane rozwiązania informatyczne, itp.). Jeżeli Zleceniobiorca nie otrzyma od Zleceniodawcy informacji zwrotnej, w tym uwag lub zastrzeżeń do wykonanej pracy, po upływie 7 dni od dnia przekazania prac do weryfikacji Zleceniodawcy, prace te uznaje się za zaakceptowane bez zastrzeżeń i odebrane przez Zleceniodawcę w całości, co upoważnia Zleceniobiorcę do zamknięcia i rozliczenia Zadania.
-
§3
-
-
Zleceniobiorca ustala wynagrodzenie w wysokości 230 zł netto (słownie: dwieście trzydzieści) za każdą rozpoczętą godzinę pracy przy usługach wskazanych w §2.
-
Podstawą naliczenia wynagrodzenia są Raporty czasu pracy z wyszczególnionymi czynnościami i czasem realizacji dokonanymi przez Usługodawcę, przy czym każda rozpoczęta godzina pracy ewidencjonowana jest jako 30 min.
-
Raport czasu pracy Usługodawca zobowiązuje się dołączyć do faktury i przesłać w formie elektronicznej Zleceniodawcy (e-mail). Raport czasu pracy będzie również dostępy do pobrania po zalogowaniu do Panelu Serwisowego.
-
Usługi wykraczające poza zakres określony w §2 Regulaminu podlegają osobnym warunkom i wycenom.
-
Zleceniobiorca może odmówić wykonania usługi, która mogłaby narazić dobre imię Zleceniobiorcy lub z innych przyczyn.
-
Wszelkie dodatkowe koszty mogące wystąpić przy realizacji usługi (np. zakwaterowanie, zakup licencji z tytułu wykorzystania oprogramowania podmiotów trzecich) zostaną ustalone i zaakceptowane przez strony przed realizacją usługi.
-
§4
-
-
Zleceniodawca zobowiązany jest wskazać - dla każdego zleconego Zadania, czy Zadanie ma być realizowane w trybie Estymacji czy w trybie Interwencji. Jeżeli Zleceniodawca nie wskaże trybu rozliczenia zadania, wówczas to zadanie będzie domyślnie realizowane w trybie Estymacji.
-
W przypadku zadań realizowanych w trybie Estymacji mają zastosowanie następujące zasady współpracy i reguły rozliczeń:
-
W przypadku Wstępnej Estymacji, Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty za ilość roboczogodzin wskazanych we Wstępnej Estymacji,
-
W przypadku, gdy Zleceniobiorca dokona Doszacowania, Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty wyłącznie za rzeczywisty czas pracy poświęcony na realizację Zadania, jednak nie więcej niż zakłada Doszacowanie (w domyśle: suma czasu Wstępnej estymacji i Doszacowania). W takim przypadku, jeżeli rzeczywisty czas pracy okaże się mniejszy niż czas określony w Doszacowaniu, Zleceniodawca zapłaci jedynie za rzeczywisty czas pracy. Jeśli jednak rzeczywisty czas pracy okaże się większy niż czas określony w Doszacowaniu, Zleceniodawca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów poza tymi określonymi w zaakceptowanym Doszacowaniu.
-
Zleceniobiorca zobowiązuje się dokonać Wstępnej estymacji każdego zadania, to znaczy: wskazać szacunkową i przybliżoną ilość roboczogodzin niezbędnych do realizacji Rezultatu zdefiniowanego w tym Zadaniu,
-
Jeżeli, z uwagi na charakter oraz zakres Zadania nie jest możliwa jego Wstępna estymacja, Zleceniobiorca zastosuje Wstępną estymację równą 1 (słownie: jednej) roboczogodzinie,
-
Zleceniobiorca podejmie się realizacji Zadania dopiero po akceptacji Wstępnej wyceny przez Zleceniodawcę. Akceptacja Wstępnej wyceny musi nastąpić w formie pozostawiającej trwały ślad (np. komentarz w Zadaniu, SMS, wiadomość e-mail itp.). Jeżeli Zleceniodawca nie zaakceptuje lub odrzuci Wstępną wycenę, Zleceniobiorca nie podejmie się realizacji Zadania i zostanie ono zamknięte (zarchiwizowane),
-
Jeżeli Zleceniobiorca nie będzie w stanie zrealizować Zadania we Wstępnie estymowanym czasie pracy zobowiązany jest dokonać Doszacowania, to znaczy: wskazać dodatkową ilość roboczogodzin niezbędną do poprawnej realizacji zadania. Doszacowanie, podobnie jak Wstępna estymacja musi zostać zaakceptowane przez Zleceniodawcę, a akceptacja musi nastąpić w formie pozostawiającej trwały ślad (np. komentarz w Zadaniu, SMS, wiadomość e-mail, itp.). Jeżeli Zleceniodawca nie zaakceptuje Doszacowanego czasu pracy, zobowiązany jest do zapłaty wyłącznie za Wstępnie oszacowany czas, przy czym Zleceniobiorca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za brak satysfakcjonującego Zleceniodawcę rezultatu końcowego realizacji danego Zadania,
-
Jeżeli Zleceniobiorca nie będzie w stanie zrealizować Zadania w Doszacowanym czasie pracy, zobowiązany jest zrealizować Zadanie bez obciążenia Zleceniobiorcy dodatkowymi kosztami swojej pracy - chyba, że w drodze ustaleń roboczych Strony Umowy postanowią inaczej,
-
Każdorazowo, dla zadań realizowanych w trybie Estymacji, Zleceniodawca zobowiązany jest zapłacić 100% stawki godzinowej w § 5 ust. 1 lub § 5 ust. 5 z zastrzeżeniem, że:
-
-
W przypadku Zadań realizowanych w trybie Interwencji mają zastosowanie następujące zasady współpracy i reguły rozliczeń:
-
Zadania realizowane w trybie Interwencji są traktowane jako pilne, wymagające natychmiastowego działania, i realizowane z najwyższym priorytetem, nawet względem wcześniej zaplanowanych prac,
-
Zadania w trybie Interwencji realizowane są bez wcześniejszej analizy czy wyceny, a czas pracy na takim zadaniu jest rozliczany według rzeczywistego przepracowanego czasu,
-
Każdorazowo, dla zadań realizowanych w trybie Interwencji, Zleceniodawca zobowiązany jest zapłacić 140% stawki godzinowej w § 5 ust. 1 lub § 5 ust.
-
-
Wynagrodzenie za Zadania realizowane w trybach Estymacji oraz Interwencji przysługuje Zleceniobiorcy po ich zrealizowaniu, to znaczy: oznaczeniu ich w Panelu Serwisowym statusem “Do rozliczenia” lub “Zamknięte”.
-
Przed podjęciem realizacji Zadania przez Zleceniobiorcę, Strony zobowiązane są w drodze ustaleń roboczych zdefiniować Rezultat realizacji tego Zadania (dalej Rezultat). Rezultat powinien zawierać kryteria przyjęcia, czyli warunki zdefiniowane przez Zleceniodawcę, które muszą zostać spełnione aby zadanie mogło zostać uznane za zrealizowane. Rezultat każdego zadania powinien mieć jasno zdefiniowane i sprecyzowane kryteria przyjęcia (Rezultat stanowi kryterium płatności w przypadku Usług serwisowych – Zleceniodawca jest zobowiązany do zaakceptowania Rezultatu przed podjęciem realizacji Zadania przez Zleceniobiorcę, oraz akceptacji tego Zadania po jego zrealizowaniu według kryteriów przyjęcia zdefiniowanych w Rezultacie Zadania.
-
Jeżeli Zleceniobiorca nie zaakceptuje wykonania Zadania w ciągu 7 dni od oznaczenia tego Zadania przez Zleceniobiorcę w Panelu Serwisowym jako "Do akceptacji”, po upływie wskazanego terminu Zadanie uznaje się za zrealizowane bez błędów i zaakceptowane przez Zleceniodawcę.
-
Zleceniobiorca udziela Zleceniodawcy 45-dniowej gwarancji i asysty powdrożeniowej na każde zrealizowane Zadanie.
-
Poprawki błędów wynikających z nieprawidłowego wykonania Zadania przez Zleceniobiorcę,
-
Konsultacje i wsparcie dotyczące użytkowania oraz funkcjonowania dostarczonych rozwiązań,
-
Aktualizacje oraz drobne modyfikacje wprowadzające kosmetyczne zmiany funkcjonalne, nie wpływające na pierwotny zakres, charakter i Rezultat Zadania,
-
Problemów i błędów wynikających z nieprawidłowego użytkowania systemu przez Zleceniodawcę,
-
Uszkodzenia lub awarii spowodowanych ingerencją osób trzecich, działaniem siły wyższej, zmianami infrastruktury IT, aktualizacjami oprogramowania itp., na które Zleceniobiorca nie ma wpływu i za które bezpośrednio nie odpowiada,
-
Rozszerzeń funkcjonalności, dodawania nowych elementów czy zmian zakresu Zadania, wykraczających poza pierwotny Rezultat Zadania,
-
Problemów związanych z oprogramowaniem lub sprzętem nie dostarczonym przez Zleceniobiorcę, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
-
-
Wsparcie merytoryczne w zakresie zrealizowanych Zadań,
-
Szkolenie użytkowników w zakresie zrozumienia i obsługi dostarczonych rozwiązań (jeśli dotyczy),
-
Monitorowanie działania rozwiązań w okresie gwarancyjnym oraz reagowanie na zgłoszenia Zleceniodawcy.
-
Gwarancja obejmuje:
-
Gwarancja nie obejmuje:
-
Asysta powdrożeniowa obejmuje:
-
Po upływie okresu gwarancyjnego, o którym mowa w ust. 7 wszelkie poprawki, modyfikacje oraz inne prace dotyczące Zadania będą realizowane odpłatnie.
-
Mając na uwadze specyfikę obowiązków Kierownika Działu Serwisowego, polegających na koordynacji, nadzorze oraz bezpośredniej komunikacji z zewnętrznymi interesariuszami i Zleceniodawcą, a także uwzględniając fakt, iż pewne czynności wykonywane przez Kierownika nie są bezpośrednio ewidencjonowane w ramach świadczenia Usług i realizacji Zadań, Strony postanawiają, że wynagrodzenie za te czynności zostanie ustalone na poziomie 20% wartości wynagrodzenia rozumianego jako iloczyn ilości godzin przepracowanych w danym cyklu rozliczeniowym (miesiącu) i stawki godzinowej wskazanej w § 3 ust. 1 Regulaminu.
-
§5
-
-
W przypadku zaległości w płatnościach przez Zleceniodawcę, Zleceniobiorca ma prawo naliczać odsetki ustawowe.
-
W przypadku zaległości w płatnościach przekraczających 14 dni kalendarzowych, Zleceniobiorca ma prawo odmówić wykonywania usług na rzecz Zleceniodawcy.
-
§6
-
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20.01.2025 r..
-
Zleceniobiorca ma prawo dokonywać zmian niniejszych warunków w dowolnym momencie. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Panelu Serwisowego BOK pod stałym adresem: https://bok.unlimitech.pl/terms-and-conditions
-